Τρίτη, 21 Απριλίου 2015

Σύστημα ελέγχου στους πεζόδρομους


Του Κ. Γκιάστα
Το πρώτο βήμα για την επίλυση ενός εκ των πιο σύνθετων προβλημάτων και με πολλές προεκτάσεις στο κέντρο της πόλης, εξετάζει η δημοτική αρχή της Λάρισας. Στο επόμενο διάστημα σχεδιάζεται να τοποθετηθεί σε 45 σημεία των πεζοδρόμων, ένα κοινό σύστημα ελέγχου (από μπάρες ή αναδυόμενους στυλίσκους) επαγγελματικών οχημάτων που σχετίζονται με την τροφοδοσία των καταστημάτων αλλά φυσικά και όχι μόνο. Με αυτό τον τρόπο θα μείνουν οι πεζόδρομοι για τους… πεζούς και θα υπάρξει ο χρόνος αλλά και ο ικανός αριθμός ατόμων για τον σωστό έλεγχο στο οδικό δίκτυο του κέντρου.

Σχεδόν καθημερινά η προσπάθεια τροφοδοσίας των καταστημάτων φέρνει έναν «μικρό Γολγοθά» τόσο στους υπόλοιπους οδηγούς όσο και στους πεζούς. Αυτό γιατί οι επαγγελματίες των εταιριών τροφοδοσίας συνήθως καταλαμβάνουν το ένα ρεύμα της κυκλοφορίας προκαλώντας κυκλοφοριακή συμφόρηση, ενώ δεν είναι λίγες οι στιγμές που δημιουργούνται εντάσεις μεταξύ οδηγών καθώς η τροφοδοσία γίνεται και σε ώρες αιχμής. Βέβαια υπάρχουν και οι περιπτώσεις που οι ειδικά διαμορφωμένες ράμπες είναι κατειλημμένες από Ι.Χ. Όσον αφορά στις περιπτώσεις που ανεβαίνουν στους πεζόδρομους τα φορτηγά και εκτός επιτρεπόμενου ωραρίου τότε οι καταστάσεις αγγίζουν τα όρια του κωμικοτραγικού…
Στο μέγεθος του προβλήματος αλλά και στη σπουδαιότητα για την καθημερινότητα των πολιτών στάθηκε ο αντιδήμαρχος Πολεοδομίας, Αστικής Ανάπτυξης και Υποδομών κ. Δημήτρης Μαβίδης που μιλώντας στην «Ε» τόνισε αρχικά: «Και στις δύο κατηγορίες των τροφοδοσιών τόσο στους πεζόδρομους όσο και στο οδικό δίκτυο υπάρχουν προβλήματα στα οποία πρέπει να δοθούν λύσεις» και έγινε πιο συγκεκριμένος: «Το μεγάλο ζήτημα είναι στον έλεγχο που ανήκει στην τροχαία μετά την κατάργηση των δημοτικών αστυνόμων. Έχουμε βρεθεί με την τροχαία και ζητήσαμε να εντατικοποιηθεί το κομμάτι του ελέγχου. Κάνει προσπάθειες το τελευταίο διάστημα με τα μέσα που διαθέτει για να επιλυθεί το δύσκολο πρόβλημα. Το δεύτερο κομμάτι είναι να πάρουμε μέτρα στο δίκτυο των πεζοδρόμων εφαρμόζοντας ένα σύστημα ελέγχου με μπάρες ή αναδυόμενους στυλίσκους».
Όσον αφορά στους στόχους που έχουν θέσει μέσω αυτού του ελέγχου: «Θα γίνει για να αποκλείσουμε τους πεζοδρόμους με ασφάλεια και να τηρούνται τα ωράρια της τροφοδοσίας για να έχουμε λιγότερο πεδίο ελέγχου. Αν γίνει αυτό τότε μπορούμε να στοχεύσουμε στους δρόμους με τη λογική πως κάποια στιγμή θα επανέλθει σε εμάς η δημοτική αστυνομία. Πιο εύκολα θα ελεγχθούν τα υπόλοιπα κομμάτια αν υπάρχουν μόλις 2 υπάλληλοι ελέγχων στους πεζοδρόμους».
Επίσης έκανε λόγο για τις φθορές που δέχονται οι πεζόδρομοι αλλά και τα πεζοδρόμια από τα φορτηγά υπογραμμίζοντας: «Καλύτερα να επενδύσει ο δήμος σε ένα σύστημα ελέγχου στους πεζόδρομους παρά να έρχεται και να επιδιορθώνει συνέχεια τις ζημιές».
Σχετικά μάλιστα με τον αριθμό των σημείων ελέγχου ανέφερε πως αυτά θα είναι 45 και θα βρίσκονται στους πεζόδρομους του κέντρου αλλά και του Φρουρίου, ενώ για το πότε θα τοποθετηθούν είπε: «Έχουμε βάλει τα κοστολόγια και διερευνούμε πηγές χρηματοδότησης. Μπορεί να ενταχθεί σε λογικές smart cities και να επιδοτηθεί. Είναι ένα θέμα που διερευνάται. Έχουμε πρόταση αλλά πριν προχωρήσαμε σε κάτι πιο σημαντικό θα πρέπει να έχουμε καταλήξει».
Ο κ. Μαβίδης τόνισε μεταξύ άλλων πως έχουν γίνει και οι απαραίτητες συζητήσεις με επαγγελματίες του κλάδου των εταιριών τροφοδοσίας (όχι με την Ένωση Φορτοεκφορτωτών Λάρισας που σχετίζονται με φορτοεκφορτώσεις με τον τόνο και αφορούν σε δουλειές κυρίως εκτός αστικού ιστού) τονίζοντας πως οι προτάσεις τους ήταν σοβαρές σε σχετική συζήτηση για την τροποποίηση της κανονιστικής του δήμου για τα ωράρια τροφοδοσίας που θα είναι πιο αυστηρά.
CITY LOGISTICS
Αναφερόμενος στο γενικότερο ζήτημα της τροφοδοσίας στο κέντρο της πόλης ο αντιδήμαρχος κ. Μαβίδης συμπέρανε πως: «Πρέπει να μπούμε σε άλλη φιλοσοφία της τροφοδοσίας της πόλης. Δεν μπορούμε να λειτουργούμε όπως λειτουργούσαμε πριν από τριάντα χρόνια. Υπάρχουν αυτή τη στιγμή ιδιαίτερα συστήματα city logistics που αναπτύσσονται στην Ευρώπη και θα πρέπει να προσανατολιστούμε σε μικρότερα οχήματα.
Για παράδειγμα υπάρχουν 7 εταιρίες στην πόλη. Δεν είναι δυνατόν όλες να μπαίνουν στο κέντρο. Μπορεί να δημιουργηθεί ένα κέντρο logistics και όλες αυτές οι εταιρείες να τροφοδοτούν αυτό το κέντρο και αυτό το city logistics να τροφοδοτεί το κέντρο της πόλης, με μικρά αυτοκίνητα και φιλικά προς το περιβάλλον» κατέληξε.
eleftheria.gr